Tips voor je online profiel

ProfielFacebook, Twitter, Google+, LinkedIn...bijna iedereen heeft wel ergens een profiel. Ook bedrijven kunnen niet meer om de online mogelijkheden heen. Je online identiteit, ook zakelijk, is een vorm van personal branding. Kijk dus heel bewust naar hoe je jezelf en je bedrijf in de kijker zet.

Uurtarief zzp’ers vaak te laag

geldZzp’ers krijgen vaak minder per uur betaald dan ze eigenlijk willen rekenen, zo blijkt uit een onderzoek van zzptarief.nl. Uit de bijna 700.000 ingevulde calculaties blijkt dat bijna 60 procent van de zelfstandigen zonder personeel een te laag tarief rekent.

Zakelijk reizen? Boek een flexibel vliegticket

KLMWie zakelijk een vliegreis wil boeken moet op een aantal dingen letten. Zo kan een goedkoop ticket duur worden als de mogelijkheid om vluchten te wijzigen ontbreekt. Een flexibel ticket is dan bij aanschaf wellicht wat duurder, maar biedt die mogelijkheid tot wijzigen van vlucht wel. En in de praktijk blijkt dat vaker voor de komen dan je denkt: bij minstens 30 procent van de zakenreizen doet zich inderdaad een wijziging voor.

Hoe bereikbaar zijn ondernemers?

mobiele telefoonBel maar, mail maar…we zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Althans, dat zegt meer dan de helft van de ondernemers in het MKB. Ze willen bereikbaar zijn om in te kunnen grijpen als het nodig is. 10 procent geeft aan buiten kantooruren niet bereikbaar te willen zijn.

Groeiend aantal ondernemers

Uit onlangs gepubliceerde cijfers van de Kamer van Koophandel blijkt dat ruim 150.000 mensen in 2013 een bedrijf zijn gestart. Dat is 13 procent meer dan in 2012. De meeste mensen (63 procent) begonnen een onderneming in de dienstensector. In tegenstelling tot voorgaande jaren kende 2013 echter minder vrouwelijke starters.

MKB heeft té oude, of geen website

Het MKB hecht té weinig aandacht aan een goede website. Een kwart van de kleinere bedrijven heeft een website die ouder is dan vier jaar en 28 procent heeft helemaal geen website aldus een recent onderzoek van DTG, voorheen De Telefoongids. Door het ontbreken of niet up-to-date zijn van een website laten deze digitale verstekelingen behoorlijk omzetpotentieel links liggen meent DTG.