ZZP'er scoort klanten via Llinkedin

FacebookEén op de twee zzp’ers (49 procent) die gebruikmaken van LinkedIn, scoort jaarlijks een of meerdere klanten via LinkedIn. Daarmee is het zakelijk netwerk tweeënhalf keer zo effectief als Twitter (21 procent) en bijna drie keer zo effectief als Google Plus (17 procent). Dat blijkt uit onderzoek van  ZZP Barometer onder 1.269 zzp’ers, in opdracht van Ziggo. 
 
 
 

Hoe scoren andere social media voor zzp'ers

  • Facebook: één op de drie (34 procent) krijgt klanten via dit sociaal netwerk.
  • Instagram: 13 procent.
  • Pinterest: 3 procent.

Een klein deel van de zzp’ers (18 procent) adverteert weleens op sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn om aan klanten te komen

Offline versus online netwerken

Ondanks het zakelijk succes van zzp’ers op sociale netwerken, geeft 36 procent aan dat de waarde en het effect van sociale netwerken wordt overdreven. Het grootste deel van de klanten komt via offline kanalen (64 procent).

De belangrijkste manieren om opdrachten te krijgen

  • Offline mond-tot-mondreclame;
  • Het zelf benaderen van opdrachtgevers;
  • Fysiek zakelijk netwerken.

Eén op de drie zzp’ers geeft aan dat bemiddelingsbureaus de belangrijkste manier zijn om opdrachten te krijgen, 15 procent scoort voornamelijk opdrachten via online marktplaatsen en inhuurdesks.

Radio

In het radioprogramma BNR ZZP Café komen wekelijks tientallen zzp’ers bij Spaces aan de Vijzelstraat te Amsterdam tussen 11:00 en 12:00 uur om te netwerken met collega-ondernemers en om te horen wat er speelt in de zzp-markt. 

Zzp’ers kunnen zich kosteloos voor de live uitzendingen aanmelden via http://www.zzpbarometer.nl/zzp-radio.

Wat is jouw belangrijkste bron voor het krijgen van klanten/opdrachten?

Plaats reactie